Ile wynosi ZUS ? Jak wysoki jest ZUS ? Zus dla początkującego ... ile trzeba płacić zusu. Zus dla nowych firm - wysokość ZUSU !

Posted: sobota, 11 grudnia 2010 by Przemo in
10

Ile wynosi ZUS ? 
Zobacz jak wysoki jest ZUS dla nowo powstałych firm.

Myślisz o własnej działalności gospodarczej - jeżeli tak to niewątpliwie będziesz zmuszony do płacenia składek ZUS. Zobacz zatem jak wysoki jest ZUS - dla starych firm i dla firm, które dopiero powstają. 


Wysokość składek ZUS - czyli jak wysoki jest ZUS dla istniejących firm :

W przypadku osób, które prowadzą już swoją działalność gospodarczą - składki ZUS nie są już tak niskie i wynoszą w 2010r. 839 złotych  

- Ubezpieczenie rentowe  113,26 zł
- Ubezpieczenie emerytalne 368,46 zł
- Ubezpieczenie chorobowe 46,25 zł
- Ubezpieczenie wypadkowe 31,52 zł
- Ubezpieczenie zdrowotne 233,32 zł
- Ubezpieczenie Funduszu Pracy 46,25 zł

Jak widzicie kwota nie jest mała a składki trzeba płacić ...istnieje jednak pewna drobna luka prawna, która umożliwia płacenie mniejszych składek - przeczytacie o niej w kolejnych artykułach.

Wysokość składek ZUS dla nowych firm :

Tym razem opiszę jaka jest wysokość ZUS dla osób, które dopiero otwierają własną firmę - wynosi ona 350,43 zł a więc jest niewątpliwie mniejsza.

- Ubezpieczenie rentowe  23,71 zł
- Ubezpieczenie emerytalne 77,12 zł
- Ubezpieczenie chorobowe 9,68 zł
- Ubezpieczenie wypadkowe 6,60 zł
- Ubezpieczenie zdrowotne 233,32 zł
- Ubezpieczenie Funduszu Pracy  brak  zł
Nowo powstałe firmy mają więc niejako ulgę w płaceniu Zusu - będzie to trwało pierwsze dwa lata działalności nowej firmy - oczywiście na mniejszy ZUS mogą liczyć osoby, które nie prowadziły działalności gospodarczej od 5 lat tzn. przed założeniem aktualnej działalności gospodarczej 5 lat wstecz nie miały innej DG.

10 komentarze:

  1. Anonimowy says:

    Jeżeli ktoś w okresie oststnich 5 lat posiadał tzw. zawieszoną
    działalność gospodarczą to czy po założeniu nowej firmy będzie mógł
    płacić składkę ZUS w wysokości 350 zł ?

  1. Przemo says:

    Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w tym przypadku będzie obowiązywał zmniejszony ZUS.

  1. Anonimowy says:

    Witam.
    Założyłem na kilka dni temu swoją pierwszą działalność - na osobę fizyczną, jestem też jedynym pracownikiem. Czy dobrze rozumiem, że przez pierwsze dwa lata będę płacił niższy ZUS czyli 350,43 pln?

  1. Anonimowy says:

    Tak, będziesz płacil nizszy zus

  1. Anonimowy says:

    Witam pracowałem na etacie i zostałem zmuszony do założenia działnosci, czy musze płacic pełną składkę ZUS czy mam zniżkę przez 2 lata. Dodam że świadczę usługi dla tego samego pracodawcy

  1. Anonimowy says:

    witam,
    Jeśli będziesz wystawiał fv dla byłego pracodawcy wówczas nie ma możliwości płacenie pomniejszonego zusu. Ja przynajmniej taką informację otrzymałem przy składeniu pierwszego druku w zusie.

  1. Anonimowy says:

    znajoma mowila mi ostatnio że jak mialam firme o dzialalnosci kosmetycznej i od zamkniecia tej firmy minelo 2,5 roku to jak otworze kolejna ale tym razem fryzjerstwo to tez bede miala znizkę. gdzies wyczytala ze to nie mozna tej samej firmy towierac nie wczesniej niz 5 lat od zamkniecia dg zeby miec znizke ale w wypadku innej dzialalnosci mozna znizke uzyskac. prawda to?:)

  1. Anonimowy says:

    Witam,jestem osobą bezrobotna i w dodatku w 3 miesiacu ciazy,chcemy z moim partnerem zeby ktos mnie zatrudnil a ja sama bede oplacac sobie ZUS.Chcialabym się dowiedzieć ile takie coś moze mnie wynieść i czy to nie jest ryzykowne???

  1. Anonimowy says:

    Witam.Jak jest w przypadku zatrudnienia u pracodawcy i założenia równocześnie swojej działalności (sklep internetowy)?Czy składki ZUS sa takie same itp.?

  1. U mnie akurat kwestiami księgowymi zajmuje się zewnętrzne biuro rachunkowe i jestem zdania, że takie wyjście było dla mnie bardzo rozsądne. Ja natomiast zdecydowałam się na wprowadzenie jeszcze dodatkowe oprogramowanie https://www.connecto.pl/demo-optima/ dzięki któremu jestem w stanie ułatwić sobie mocno pracę.